18/01/2017
Medic coordonator CPU Roman: „Nu întotdeauna ceea ce vi se ”vinde” e adevărat” 7.01.2017

Medic coordonator CPU Roman: „Nu întotdeauna ceea ce vi se ”vinde” e adevărat”


UPDATE – 9 ianuarie – CPU Roman, ultima reacție – „Acestea sunt informaţii oficiale, ce pot fi dovedite”

Dr. Maria Tălmăcel, medic coordonator CPU Roman, a avut recent o postare pe profilul de Facebook, în care explică cum se vede cazul „bătrânului de pe holul Spitalului Roman” și din prisma unui cadru medical.

Nu intotdeauna ceea ce vi se „vinde”e adevarat….

Consider ca ar fi normal (dar oare mai exista normalitate sau ce inseamna ea?!) sa va prezentam adevarul si sa nu ne lasam dezbinati asa cum se doreste, de un adevar distorsionat…

Țin in mod deosebit sa precizez ca suntem de aceeasi parte a baricadei atat personalul medical cat si pacientii sau apartinatorii, mai ales intr-un serviciu de urgenta unde vezi moartea in ochii celui care reprezinta cu adevarat o urgenta si unde vrei si iti dai toata silinta si stiinta ca sa salvezi o mama, sau un tata sau un copil….
Si vrem, si putem, si ne place ceea ce facem, mai ales cand avem satisfactia ca acea persoana traieste, e bine… Din pacate trebuie sa intelegem si realitatea…

Da, ne-am dori ca Urgentele sa fie ceea ce le zice si numele, doar ca adresabilitatea este din ce in ce mai mare si mai ales pentru orice…pana la urma incercam sa intelegem si asta: nu aveti medic de familie, sau problema dumneavoastra e cea mai importanta (pentru dumneavoastra), dar asta inseamna aglomerarea serviciului de urgenta pe care trebuie sa NE-O ASUMAM CU TOTII, nu sa gasim vinovati…

Stiu ca reclamati timpii mari de asteptare in spatiul de triaj, dar tocmai ce am subliniat de ce; stiu ca nu apreciati ca asteptati rezultatele investigatiilor (radiografii, analize, tomograf) dar pentru a fi lucrate, interpretate, e nevoie de timp. Mai mult decat atat, toate acestea sunt in interesul dumneavoastra; nu le facem din curiozitate ci pentru a sti cum si ce tratam, cat mai bine.

Mai stiu ca o alta nemultumire e legata de faptul ca uneori nu suntem cu zambetul pe buze si poate va raspundem mai apasat.
E un serviciu aglomerat in care vedem si revedem cate 50-100-140 de pacienti in intervale de la 6 la 24 ore.Incercam sa fim cea mai politicoasa si concentrata profesional varianta a noastra dar si noi suntem oameni si explicam o data si inca o data acelasi lucru la o singura persoana sau vedem acelasi pacient in nenumarate zile, pacient cu probleme cronice, sau se vine pentru acuze vechi abuziv, eventual cu ambulanta pe post de taxi….Sa stiti ca toate acestea duc la epuizare…da, acesta e cuvantul…
Si noi avem dreptul ca intr-o tura sa mancam un covrig sau un sandwich, asa din picioare sau sa ne facem alte necesitati fiziologice pentru unii, pentru noi un lux de multe ori.

Faceti un exercitiu de imaginatie si incercati sa vedeti cam cum ar fi sa spuneti „buna ziua „la 140 de oameni….nu chiar comod, nu? atunci intelegeti-ne si pe noi: consultam initial, punem un tratament, revedem pacientul cu rezultatele investigatiilor, explicam recomandarile….aaa, si mai e o situatie din ce in ce mai frecventa in care ni se spune ce sa facem (ce perfuzie sa punem sau ce analize sa recomandam).

În ceea ce priveste cazul atat de mediatizat: este vorba de un pacient cronic care necesita ingrijire la domiciu, pacient cu multiple prezentari in CPU Roman, evaluat de fiecare data si care la fiecare prezentare acuza usturimi din cauza unei sonde urinare.

I s-au efectuat tratamente in urgenta, a primit recomandare de tratament la domiciliu si de fiecare data a fost adus in CPU cu ambulanta si dirijat la domiciliu la fel, fara a urma tratamentul recomandat.
In ziua de 06.01.2017, cand a fost filmat, astepta ambulanta pentru a fi dus acasa. Este un pacient stabil hemodinamic care, repet, are nevoie de ingrijire la domiciliu (are locuinta, are pensie).

E adevarat ca, la nivel national, nu stim sa ne ingrijim batranii, dar Urgenta nu poate rezolva toate problemele unei persoane……Cu speranta ca m-am facut inteleasa si ca nu veti arunca in continuare cu noroi in cei care vor sa va ajute, va urez multa sanatate si va doresc ca atunci cand veti avea o urgenta sa mai fie cineva acolo care sa va ajute!

Cu respect, dr. Maria Tălmăcel medic coordonator CPU Roman

Vezi și Raed Arafat a solicitat clarificări în cazul bătrânului din Spitalul Roman

Vezi și Reacția Primăriei Roman la scandalul cu bătrânul ignorat în faţa uşii la Urgenţe

Vezi și Răspunsul Spitalului Roman privind bătrânul filmat cum se vaită de durere

Vezi și Revoltător! Bătrân filmat pe holul Spitalului din Roman, rugându-se de medici să îl ajute

D.M.B.
sursa foto: romanulfinanciar.ro

Related Posts

There are 5 Comments.

  1. Yuiii
    8:41 am 08/01/2017

    Aveti dreptate doamna doctor… din pacate si pe ambulanta avem de-a face cu indivizi care folosesc ambulanta pe post de taxi… indivizi care au telefoane cu camere si filmeaza… desi nu au nicio urgenta.

  2. Anonim
    5:55 pm 08/01/2017

    Poate aveți dreptate într-un fel, dar dacă aveți intradevar 100-140 de pacienți pe zi, atunci de ce se plâng oamenii ca așteptă și câte 6 ore sa fie văzuți de către doctori? Știu din proprie experiență ca a lucra cu oameni nu e ușor, dar sistemul medical din România lasă de dorit din multe puncte de vedere. În legătură cu bătrânul acela, chiar dacă ar fi trebuit să a-și ia medicamentele înainte să vină la urgente, consider ca asistenta care a chemat următorul pacient, ar fi putut adresa un cuvint și acelui batrint,măcar din respect. „Cum va simțiți,dacă luați loc, o sa vă vedem cât de curind putem” .Nu cred că ar fi fost chiar atât de greu. Presupun ca dacă ar fi fost tatăl ei, l-ar fi tratat altfel.și eu am fost o data la dr,și cind doctorița a intrat în camera,nici nu sa uitat la mine, nici un bună ziua nimic, pina nu am spus eu bună ziua. Mulți medici cu care am intrat în contact, chiar și stomatologi, nici măcar nu se recomandă, nici nu știi cu cine stai de vorba. O fi munca de medic stresantă, dar cadrele medicale mai au de învățat cum se lucrează cu un pacient.

  3. Romascan anonim
    10:58 am 09/01/2017

    Scuze…scuze…si iar scuze….😊
    Cat despre zambetul pe care nu il aveti pe fatza, e ceva lasat mostenire, transmis din generatie in generatie de care romani.
    CE TE COSTA SA ZAMBEZI SI SA VORBESTI FRUMOS doamna draga ?
    Educati-va personalul si in asa ceva ! Faceti oamenii sa aiba placere sa vorbeasca cu dumneavostra si nu sa isi doreasca sa nu va fi cunoscut niciodata !

  4. MARIUS
    11:59 am 09/01/2017

    educati intai pacientii sa respecte pe cineva care ar putea sa ii salveze viata, invatatii ca ambulanta nu este un taxi, invatatii ca medicul de familie ia bani de pe fiecare pacient, invatatii ca ar trebui sa se prezinte la centre de permanenta sau medic de familie pentru o sonda, o raceala . Tatal , mama, sora, fratele celui care comenteaza si jigneste medicii dar si personalul din urgenta ar suferi un infarct sau un accident rutier si ambulanta nu ajunge la timp pentru ca este plecata dupa un batran cu sonda sau o bunica pe care o dor ” TOATE OASELE´ o varsta de 60 – 80 de ani pe cine ar da vina atunci? Tot pe medici si ambulanta ca nu au intervenit la timp. NU MAI COMENTATI AIUREA DACA NU STITI CE SE INTAMPLA IN SPATELE USILOR DE LA UN CENTRU DE URGENTA. DE CE NU SPUNETI CA PERSONALUL ESTE AGRESAT DE MULTE ORI FIZIC SI VERBAL. AM LUCRAT SI STIU CE INSEAMNA

  5. Pic-Poc
    3:30 pm 09/01/2017

    Probabil stiti ce le aduce zambetul pe buze cadrelor medicale, nu? Si asta face parte tot din realitate, va garantez.

Leave a Reply


*